Launcher

Informace o vývoji aplikací...
Avatar
Gregory
Vedoucí vývoje
Příspěvky: 73
Bydliště: near Pilsen
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od Gregory » 11. leden 2018 (19:44:47)

Hele já myslim že takhle je to moc pěkný :) jen ta zelená co máš v těch barvách teď je taková zelenožlutá spíš, takže asi jen to, ale jinak se mi to líbí.

Avatar
Silveralius
Vývojář jádra
Příspěvky: 29
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od Silveralius » 11. leden 2018 (20:49:28)

Já jsem já zežloutlou udělal naschvál, když se koukneš na logo i ikonu legionu tak zelenou kterou používají tak je žlutozelená :)
O víkendu tam ještě přidělám pár funkcionalit a vydám první verzi :)
Pokusím se, aby první verze již uměla spustit hru, vymazat cache a měnit realmlist nebo editovat config :)
Plus snad i možnost přidávání dalšího realmu :)
Vše bude záviset na to jak rychle se mi podaří zeditovat ten combobox dole :) Jelikož to je vůči mě nejvíce nepřátelská komponenta v celém C# :D Je schopna úporně vzdorovat všemožným pokusům o její editaci :D
Obrázek

Avatar
astromedia
Game Master
Příspěvky: 32
Bydliště: Liberecko
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od astromedia » 12. leden 2018 (18:02:51)

Barvy asi v pohode, co se tyce samotnych prvku pockam s hodnocenim na nejaky kompletnejsi nastrel :) ... casto se udela cela sablona nejdiv v PS nebo jinem grafickem programu i s nejakym placeholder obsahem a pak se jednotlive casti rezou do samotne aplikace, clovek ma pak lepsi predstavu jak to bude dohromady ladit :) ... Jinak s comboboxem si jeste asi uzijes :) ... pokud to delas ve winformech asi bude jednoduzsi a mozna nezbytne napsat si nejakou vlastni implementaci (nebo sehnat uz hotovou stylovatelnou externi komponentu) ale neni to taky zadna prochazka, pokud ve WPF budes mit asi sance na stylovani vetsi ... dalsi moznost je udelat layout v HTML a implementovat nejakou browser logiku a tam se pak s layoutem dela taky dobre, jen se musi bindovat js funkce na ty C# z aplikace. WPF bohuzel neovladam ale hadam bude asi nejlepsi volba v soucasnosti :)
Obrázek Astromancer

Avatar
Gregory
Vedoucí vývoje
Příspěvky: 73
Bydliště: near Pilsen
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od Gregory » 12. leden 2018 (19:04:50)

A co udělat tady jen "Play" a výběr realmu udělat v nějakým dialogu, kde to může bejt v tom WPF / WinForms stylu, případně v nějakým, do kterýho se ti to podaří dostat? Přecijen pokud to bude "iCe Launcher", tak primárně lidi budou chodit na live realm k nám, a pokud ne, tak to zase bude nastavitelný někde dál. Nevim, jak chceš, je to jen nápad. Taky pokud budeme do budoucna třeba projovat s launcherem náš Frozen.net, tak to lidi "sváže" s iCe projektem.

Avatar
Silveralius
Vývojář jádra
Příspěvky: 29
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od Silveralius » 12. leden 2018 (22:29:11)

Dělám to ve WPF :) Stylování ve WinForm je noční můra :D WPF je schůdné :) Ostatně již mám nastylované prvky v comboBoxu jediné co zůstává je vzhled zavřeného ComboBoxu :) Ono přidat tomu barvy popřípadě tam přidat trojůhelník, zvětšit hodit tam průhlednost to je prkotina co mám hotovou za chvíli většinou. Problém nastává když chci reagovat na myš. Tedy změnit barvu pozadí a textu při najetí myší, otočit ten trojúhelník při rozbalení a podobně :)

Chci mít comboBox právě z důvodu co Gregu zmiňuješ. Lidé budou primárně chodit na náš realm tak je nechci otravovat jeho vybíráním, ale bude již pěkně defaultně nastaven na první pozici.

Co se týče progresu tak včera/dneska v noci se mi podařilo nastavit, aby se comboBox otevíral vždy nahoru, nastylovat jednotlivé prvky a akce při najetí myší na ně nebo při jejich vybrání. A jediné co tedy zbývá je přimět comboBox změnit barvu písma když na něj najedu myší :D Kde je trochu problém, že Grid jaksi nepodporuje Foreground, ale musí se to trochu obcházet :)
No až to vyřeším tak ještě odstraním stín okolo a pak můžu začít pracovat na funkcích.

Jinak vzhled tlačítka Play není finální. Ten jsem tam dal jen protože mě zaujal a líbil se mi :D

astromedia dělání vzhledu nejdříve v grafickém programu a pak jeho aplikování je příšerná složitost která se ve firmách praktikuje jen a pouze protože šéfové chtějí vidět krásné barvičky a chtějí mít něco pro markeťáky :) (A obvykle to dělají grafici, které pak kodéři a programátoři proklínají do sedmého kolene :D ). Jinak to vývoj většinou zpomaluje jelikož dosažení stejného vzhledu poté v programu dá mnohem více práce než to natahat v tom grafickém programu. Nemluvě o tom, že používání velkých obrázků zvětšuje velikost a používání obrázků 1x1 pixel je s prominutím prasárna a bohužel jsem to ještě kolikrát viděl používat (bohudík ne u nás).
Tedy pro mě je lepší si to postupně poskládat přímo v editoru ve VS kde pak hned vidím jaké mám možnosti a podobně. Což souvisí i třeba s tím, že ony prvky nahoře vpravo jsem nedělal pomocí obrázku, ale jsou tvořené pomocí canvasu a polyline a díky tomu jim můžu kdykoliv přímo ve VS změnit bravu aniž bych musel jakkoliv řešit změny obrázků v externím editoru. Mohu je kdykoliv zvětřit zmenšit nebo otočit bez ztráty kvality a podobně. A takových věcí plánuji v Launcheru více. V podstatě jak jsem psal jedinými obrázky bude pozadí a ikona. Zbytek bude komplet tvořený prvky z C# WPF. Díky tomu bude mít uživatel možnost si třeba vytvořit novou hru, přidat si jí a při přidání bude mít možnost si zvolit globální barvu té hry, obrázek na pozadí, ikonu a třeba i barvu písma (font neplánuji je s nima moc komplikací). A v okamžiku kdy si tu barvu zvolí tak budou všechny prvky mít ony barvy nestane se, že nějaký ovládací prvek by měl jinou barvu kvůli tomu, že by byl tvořen obrázkem a podobně :)
C# WPF je v podstatě takové rozšířené HTML, takže když se v tom člověk začne orientovat tak to jde a js mi nahradí bindování nebo rovnou celé C# funkce :)

Po těchto základních prvcích bude další na řadě čtení z RSS kanálu jako tomu je v stávajícím Launcheru, kde, ale pravděpodobně mírně přepracuji vzhled a pak se vrhnu na jednotlivé dialogy v kterých bude možné přidávat hry a u her realmy.
Obrázek

Avatar
astromedia
Game Master
Příspěvky: 32
Bydliště: Liberecko
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od astromedia » 12. leden 2018 (22:47:16)

Nenavrhoval jsem delat to 1:1 ani pouzivat nejakou slozitou grafiku a celkove to byl jen navrh. To je holt asi rozdil mezi puvodne grafikem (mnou) a programatorem tebou :D ... ono kdyz clovek vi jake ma programator moznosti protoze dela oboje tak mu to muze docela prospet ale kazdy mame jine postupy mno :) ... programuju taky rad za behu ale to jak vec vypada musim mit nejdriv v nejake podobe pohromade jinak to nikdy nedoladim jak potrebuju :)
Obrázek Astromancer

Avatar
Gregory
Vedoucí vývoje
Příspěvky: 73
Bydliště: near Pilsen
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od Gregory » 13. leden 2018 (12:32:20)

K těm hrám - pokud to budeš dělat obecně pro "jakoukoliv hru" co si hráč přidá, možná bych zvážil mít nějakou pevnou množinu her co tam bude vždycky a bude vždycky navrchu (iCe Online podporovaný hry), a pod oddělovačem všechny další. Pokud si neměl na mysli obecně, pak tuhle poznámku ignoruj :D

Jinak souhlasim že postup "grafik udělá v photoshopu a programátor to pak překlopí" je spíš kvůli komunikaci s netrpělivým zákazníkem, protože ten chce vidět výsledky ASAP, včera bylo pozdě. Pokud nám nikdo nefuní na záda, jakože nefuní, tak je pro programátora mnohem pohodlnější udělat to právě v prostředí danýho jazyka. Ve WPF a v podstatě všem moderním jsou úpravy vidět v nějakým live designéru, takže to je fakt o to pohodlnější.

Avatar
Silveralius
Vývojář jádra
Příspěvky: 29
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od Silveralius » 13. leden 2018 (21:07:18)

V pohodě, chápu. Když mi přijde návrh od grafika co i programuje nebo aspoň má nějaké základy je to obvykle znát. Zato grafik co dělá jen grafiku celý život tak tam je tak 50/50 jestli se z toho člověk zblázní nebo ne :D
Já obvykle než začnu něco dělat tak si nějaký ten návrh udělám, ale většinou nikoliv grafický, ale to co to má umět a jakou formou. Tedy já mám v hlavě poměrně přesnou finální podobu onoho Launcheru, kterou jen mírně koriguji podle toho jak vývoj pokračuje nebo se objevují nové požadavky. Už teď třeba vím, že některé věci budu později předělávat (ohledně systému barev a průhlednosti), ale jelikož ještě nevím jaký přesně systém zvolím tak si jen dopředu ulehčuji práci tím jak to píši :)
Třeba jsem uvažoval i o možnosti měnění barvy v závislosti na realmu, ale nakonec jsem to zavrhl jako příliš přeplácené. Nechci z toho dělat omalovánky (ač v javě jsem naprogramoval fakt vymakané omalovánky :D ). Ale zpět k tématu.

Dnes se mi podařilo úspěšně dokončit editaci ComboBoxu do přijatelné podoby. A tedy zbývá vymyslet jak bude vypadat informování o novinákch v podobě četní z RSS. Zdali to bude stejným stylem jako teď nebo zdali zvolím systém podobný battle netu :)

Gregu to, že tam vždy budou naše hry mám již implementované od začátku. Tyto hry nepůjdou smazat a půjdou jen omezeně upravoat. Tedy aby šli odstrani někdo by musel šáhnout do zdrojáku.

Jak jsi viděl na onom náhledu tak v levo je list, kde se zobrazují hry. A půjdou tam přidávat i nějaké další vlastní. Tedy bude to poté jakési centrum her, kdy bude možno si tam přidat jakoukoliv hru z počítače nebo program. Zvolit si jeho ikonu a obrázek na pozadí spolu s barvou pozadí a popředí a barvou popředí a pozadí při najetí myši. Takže v podstatě půjde o 4 barvy. U barev pravděpodobně zakážu průhlednost, kterou nastavuji externě u každé komponenty.
Hry pravděpodobně půjdou přidávat a editovat přes kolečkou umístěné nahoře vedle ikon na zavření, maximilizaci, minimalizaci a info, ale ještě uvažuji o jeho přemístění.
Dále u každé hry půjde zvolit jestli podporuje realmy. V případě, že podporuje tak se vedle tlačítka play zobrazí comboBox s a v něm jednotlivé realmy. Realmy půjdou přidávat a editovat přes kolečko, které umístím po levé straně comboBoxu.
Na Launcher poté i někam umístím statistiky ze serveru, rss feed, a odkazy na facebook, bugrtacker a fórum a na stránku kde bude možné zjistit info o Launcheru. Ony odkazy pravděpodobně budou viditelné při jakékoliv hře.
Každopádně snad zítra sem hodím aplha verzi. Pro účely testování jsem i ručně přidal nějaké další hry a pár realmů.

Takže momentálně to vypadá takhle:
Obrázek

A když je comboBox zabalený a je vybraná nějaká položka a je najeto myší na jinou položku (jo budu to muset nějak odlišit).
Obrázek
Obrázek

Avatar
astromedia
Game Master
Příspěvky: 32
Bydliště: Liberecko
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od astromedia » 13. leden 2018 (22:26:53)

Jen drobna rada (i kdyz asi prozatim zbytecna, vzhledem k tomu, ze budes prubezne jeste neco predelavat): Osobne bych si zvolil pro form elementy (inputy, buttony, ...) nejaky jednotny styl a drzel se ho - tedy bud plochy jako u comboboxu nebo mirne zaoblene rohy s nejakym stinovanim jako u tlacitka a "kompatibilni" fonty .. pochopitelne vypadat musi uz z funkce trochu odlisne ale zaklad by stejny byt mel :)

Jinak gratuluji, ze jsi ten combobox uz zkrotil ;)
Obrázek Astromancer

Avatar
Silveralius
Vývojář jádra
Příspěvky: 29
Kontakty:

Re: Launcher

Příspěvek od Silveralius » 13. leden 2018 (23:44:09)

Veškeré elementy plánuji centralizovat. Jako v minulém launcheru. Veškeré buttony budou vypadat stejně, a všechny seznamy a comboBoxy budou vypadat stejně.
Vyjímku budou tvořit věci u kterých je nuté nějakým způsobem odlišení a to tedy u buttonů na facebook, web, bugrtacker atd. a třeba u onoho rss feedu :)
Plus nově jsem přidal základní podporu pro jazykové mutace. Tedy mám vymyšlený a z části implementovaný systém pro centralizované načítání textů podle zvoleného jazyka. Kdy určitě někdo ocení text v češtině a někdo naopak v angličtině. Kdy tedy si musím rozmyslet jaký jazyk bude výchozí, ale každopádně samotný text poté bude uložen ve formě xml nebo json souboru v appdata složce, takže když by si někdo dal práci a byl šikovný tak si může všechen text přeložit třeba do Maďarštiny :D

Zkrotit ho dalo práci, ale poté co jsem identifikoval hlavní problém a prošel celý ten text tak oprava již byla otázkou pár minut a zjistil jsem při tom i pár dalších zajímavostí. Třeba že jednotlivé triggery v xaml jsou zpracovávany sekvenčně. A když tam dám dva u nich jsou najednou splněny podmínky tak se vezme ten poslední. Je to velice zajímavý poznatek a myslím, že kdyby oba měli rozdílné hodnoty k nastavení tak se vezmou oba :).
No a momentálně pracuji na tom jak vedle sebe zakomponovat ono okno s novinkami a poté jakým způsobem zobrazím statistiky serveru. Jestli horda vs aliance zobrazím nějak graficky nějakou pěknou lištou nebo zdali si vystačím z obyčejným textem.
Obrázek

Odpovědět
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Zpět na „Aplikace“