Propojení účtů

Diskuze o globálním vývoji...
Avatar
Kattnienika
Správkyně fóra
Příspěvky: 97
Bydliště: Hostinné
Kontakty:

Propojení účtů

Příspěvek od Kattnienika » 5. prosinec 2017 (8:29:03)

Ahoj všichni,

Dneska bych s vámi ráda probrala propojení účtů skrz server (Account, Bug Tracker, Fórum). S Gregem jsme řešili, že by bylo dobré aby k nějakému propojení došlo.
Jde nám o to, aby uživatel nemusel registrovat několik účtů, ale právě co nejméně = bude pro něj systém jednodušší.

Bug Tracker s fórem je nejspíše vyřešený. Zde (pokud to dobře chápu) bude Bug Tracker z určité části využívat tabulky fóra.

Ve spojení accountu a fóra proběhl nástin ve stylu, kdy bude možné account spárovat s účtem fóra. Takže k jednomu účtu na fóru bude moci být přiřazeno více accountů. V tomhle bych navrhovala udělat následující:
  1. Před vytvořením accountu bude nutné mít účet na fóru.
  2. V accountu bude nutné vyplnit účet na fóru (pole povinné už při registraci?)
  3. Ověření správného účtu na fóru.
    • Buď formou vygenerování kódu, nutného pro dokončení registrace, který přijde formou SZ na fóru.
    • Případně dodatečné ověření třeba aktivační SZ zprávou na fóru či jiným způsobem.
V okamžiku, kdy dojde k tomuhle propojení budeme mít větší přehled kdo je kdo. Pokud budeme více šikovní, můžeme na fóru (v profilu uživatele) vypsat seznam postav či jenom accountů daného hráče.

Případně by bylo možné propojit "chování" na fóru s hrou. Tím myslím, že v okamžiku kdy hráč dostane varování na fóru, může dostat určitý trest i na postavách (záleží co vymyslíme a zda je tohle vůbec reálné?).

Nějaké nápady či připomínky?
Za chybnou terminologii se omlouvám, přeci jen jsem jenom žena. :-)

Za překlepy se omlouvám, většinou píšu z "chytrého" telefonu. :-)

Avatar
Gregory
Vedoucí vývoje
Příspěvky: 73
Bydliště: near Pilsen
Kontakty:

Re: Propojení účtů

Příspěvek od Gregory » 5. prosinec 2017 (9:55:29)

Asi bych to řešil přesně obráceně - než nutit lidi explicitně zakládat účet na fóru, tak jim dovolit založit herní účet bez toho, a v případě, že budou chtít jít na fórum vynutit propojení s herním účtem. Taky by to šlo tak, že pokud při registraci herního účtu nebude existovat účet na fóru, automaticky se vytvoří s danými údaji (username, email, heslo). Nemyslim si totiž, že zakládání dvou účtů na dvou místech by bylo nějak extra pohodlný a ostatně myšlenka propojení je právě mít jen jednu registraci a následný přístup všude.

Blizzard tohle vyřešil Battle.net účtem - stačí jeden účet pro X her, kdy se přenáší určitý identifikátor napříč nimi. My jsme schopni (a dokonce nuceni) Batte.net autentikaci taky využívat pro login do hry. S jedním Battle.net účtem může být navíc spojeno více "podaccountů", tedy původních herních accountů jak je známe např. z Cata a dřívějších. Pokud bychom měli centrální registraci (např. právě obdobu "Battle.net", která bude přímo 1:1 mapovaná na login do hry, login na fórum, ..), řekl bych, že to bude řešení nejpohodlnější. Account manager by pak mohl dovolovat zakládat zmíněné "podaccounty", tedy bez nutnosti nové registrace na nový mail, apod.

Avatar
Kattnienika
Správkyně fóra
Příspěvky: 97
Bydliště: Hostinné
Kontakty:

Re: Propojení účtů

Příspěvek od Kattnienika » 5. prosinec 2017 (10:02:50)

Pokud je možnost vytvořit systém "Battle.net" tak nejsem proti, byl by nejjednodušší. Ale předpokládám, že ten se bude muset vytvořit hned na začátku, než se cokoliv (fórum, hra, bug tracker) uvolní pro veřejnost. Jinak v těch účtech vznikne guláš?

Automatické založení účtu na fóru jsme spolu řešili a shodli jsme se, že je to pitomost. Hráč by měl několik accountů a k tomu pak zbytečně několik účtů na fóru. A z toho jsem vycházela.
Za chybnou terminologii se omlouvám, přeci jen jsem jenom žena. :-)

Za překlepy se omlouvám, většinou píšu z "chytrého" telefonu. :-)

Avatar
Teu
Administrátor
Příspěvky: 16
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Propojení účtů

Příspěvek od Teu » 5. prosinec 2017 (10:04:13)

- trestat za chování na fóru postavu ve hře je nesmysl, na to rovnou zapomeň
- vypisovat herní postavy do profilu je imho zbytečné - dotyčný ví, jaké má postavy a zveřejňovat to pro ostatní je věc, která by se nemusela líbit všem... Beztak ti, kteří chtějí zveřejnit nick postavy si to dávají do podpisu
- sloučit herní acc a acc na fóru je určitě přínosné pro hráče, s tím souhlasím, ale určitě je to třeba udělat tak, aby 1gameacc = 1forumacc (jen já sám mám asi 8 gameacc). Navíc, pokud budu mít víc herních acc na vícero e-mailů, tak je otázka, jakým způsobem je chceš párovat k jednomu acc na fóru
- co ovšem vidím jako problém je nutnost mít acc na fóru před vytvořením herního acc... existují hráči, kteří u nás hrají a nemají na fóru acc. Fakt, že máme něco v pravidlech je věc vedlejší - není to podmínka, jen doporučení, protože se na fóru mohou objevit dočasné změny v pravidlech. Jenže změny pravidel jsou a musí být dostupná i pro neregistrované uživatele! A pokud se ve hře chovám normálně, změny pravidel mám přístupná i bez registrace na fóru, tak mohu hrát bez obav z postihu. Registraci na fóru bych tedy nechal opět jen jako dobrovolnou s tím, že mám možnost využít přihlášení k fóru svůj herní acc.

Avatar
Gregory
Vedoucí vývoje
Příspěvky: 73
Bydliště: near Pilsen
Kontakty:

Re: Propojení účtů

Příspěvek od Gregory » 5. prosinec 2017 (11:33:17)

Spíš než "s účtem do hry zakládat účet jinde" jsem měl na mysli centralizovaný řešení jako má Blizz s Battle.net - dejme tomu naše vlastní analogie "Frozen.net" - registrační formulář s poznámkou, že tímhle se založí účet na fórum, na bugtracker, do hry, a tak dále. Samozřejmě přenos session je věc jiná - aby byl zaručenej seamless přechod mezi fórem a bugtrackerem, musí se sdílet nějaká session secret (cookie), přičemž náležitě upravíme login systém fóra a/nebo bugtrackeru tak, aby ji bral v potaz.

Tím bychom se "omezili" na model co má Blizzard - co člověk, to jeden "Frozen.net" účet. Herních účtů je však pod jedním takovým účtem možno zakládat vícero, při loginu se pak nabídne, který z nich chceme lognout (featura přímo hry a Battle.net). Myslim si, že to je příčetnější, než na pankáče dovolovat zakládat neomezeně účtů na neomezeně mailů. Líp se to pak bude dohledávat, případně kontrolovat, a dává to i větší smysl.

Avatar
astromedia
Game Master
Příspěvky: 32
Bydliště: Liberecko
Kontakty:

Re: Propojení účtů

Příspěvek od astromedia » 5. prosinec 2017 (15:39:26)

Hadal jsem pri pohledu na novy system loginu ze neco takoveho logicky vyplylne, pokud to pujde rozhodne jsem pro :)
Obrázek Astromancer

Avatar
Silveralius
Vývojář jádra
Příspěvky: 29
Kontakty:

Re: Propojení účtů

Příspěvek od Silveralius » 5. prosinec 2017 (16:49:55)

Ten Frozen.net se mi líbí :D
Já jsem pro. Určitě bych jakýmkoliv způsobem propojil účet na fóru s účtem ve hře. A to né jako možnost, ale jako vlastnost při registraci.
Ostatně z hlediska funkčnosti si myslím, že stačí při registraci vytvořit záznam v tabulce hry. Získat si od záznamu hash toho účtu pokud to v tabulce není tak prostě unikátní clientID (nikoliv ono ID, ale vygenerovaný hash) s názvem nevím AccountIdentifier. Poté vytvořit záznam v tabulce uživatelů phpBB a tam vložit do příslušného sloupce onen AccountIdentifier.
A tím by to bylo vyřešené. Na obou místech mám stejný unikátní klíč pomocí kterého poté můžu cokoliv dohledat.

Nebo rovnou autentizaci neprovádět oproti phpBB databázi, ale přihlašování na fórum a bugtracker by se dotazovalo do herní databáze. A na straně fóra by byla pouze tabulka s nicekm a tím AccountIdentifair, aby se mohli jednotlivé příspěvky a práva nastavovat odděleně od hry.
Obrázek

Avatar
Gregory
Vedoucí vývoje
Příspěvky: 73
Bydliště: near Pilsen
Kontakty:

Re: Propojení účtů

Příspěvek od Gregory » 5. prosinec 2017 (18:37:55)

Lepší bude mít jednu databázi vyhrazenou pouze pro Frozen.net údaje (fakt tomu tak budem řikat? :-D ). Bohužel jak máme webserver a herní server jinde, bude potřeba uchovávat repliky a řešit konzistentnost. Veškerý propojení bude zaznamenáno v téhle databázi, abychom nemuseli měnit struktury databází "okolních" - půjde jen o to doprogramovat do daných systémů (fórum a bugtracker) možnost autentikace přes centrální databázi (popř. její repliku) a zároveň možnost extrahovat ID sezení z té samé databáze a podle toho vybírat uživatele při přechodu z jednoho systému do druhého.

Za předpokladu modelu "N autentikátorů" je potřeba při vytvoření založit účty ve všech databázích (hra, fórum, bugtracker), při autentizaci ověřovat proti databázi toho onoho systému (hra vlastní, fórum a bt taky), při přenosu sezení sahat do centrální databáze a "přemostit" přihlášení, při změně hesla změnit heslo v daným systému a zároveň ve všech ostatních.

Za předpokladu modelu "1 autentikátor" je potřeba při vytvoření založit účet na jednom místě (Frozen.net databáze), při autentizaci ověřovat proti jedné databázi (Frozen.net), při přenosu sezení sahat do centrální databáze (Frozen.net) a "přemostit" přihlášení, při změně hesla změnit heslo v centrální databázi (Frozen.net).

Rozhodně z toho vychází jednodušeji model jednoho autentikátoru, kdy budeme mít centrální databázi a proti té se budou ověřovat všichni. Pochopitelně "centrální databáze" znamená kterákoliv z obou replik, pro nás to bude znamenat ověřovat fórum a bugtracker proti jedné replice (Station/v budoucnu Wedos), a hru proti druhé replice (DB na serveru). Obnáší to ale implementaci ověřování proti centrálnímu bodu, tedy do každého ze systémů napsat podporu pro login do daného místa. V případě fóra a bugtrackeru to půjde, oboje je(bude) psáno v PHP a máme vlastní fork (budeme mít). Hra bude horší, protože tam je napevno zadrátováno ověření stylu Battle.net a databázi co už existuje, tedy by se to buď muselo přepsat, a nebo řešit ještě konzistentnost mezi replikou (Frozen.net) a Battle.net auth databází. Osobně bych se uchýlil k možnosti číslo 1, tedy přepsat dotazy v emulátoru na repliku Frozen.net, ale je to zásah do struktury, který už nebudeme moci vzít nijak snadno zpátky.

Avatar
Kattnienika
Správkyně fóra
Příspěvky: 97
Bydliště: Hostinné
Kontakty:

Re: Propojení účtů

Příspěvek od Kattnienika » 6. prosinec 2017 (7:42:00)

Vypadá to, že z toho opravdu bude Frozen.net.

Jinak k phpBB. Třeba ti nějak pomůže, že phpBB má v sobě, již nějakou dobu, funkci "přihlašovacích klíčů", které by jsi měl vidět v UCP. Pokud probíhá přihlášení na fórum s některým z těhle klíčů, dojde k automatickému přihlášení uživatele.
Za chybnou terminologii se omlouvám, přeci jen jsem jenom žena. :-)

Za překlepy se omlouvám, většinou píšu z "chytrého" telefonu. :-)

Avatar
Gregory
Vedoucí vývoje
Příspěvky: 73
Bydliště: near Pilsen
Kontakty:

Re: Propojení účtů

Příspěvek od Gregory » 6. prosinec 2017 (14:31:57)

Ještě zdůrazním jednu výhodu: potenciálně se nemusíme "omezovat" jen na WoW. Nemám teď na mysli to, abychom se za každou cenu hrnuli do stovky dalších her, jen že je tu možnost pak na základě propojení účtů přes centrální databázi navázat projekty dalšími - ať už nějaké naše custom hříčky na webu, nebo pokud se rozhodneme spustit třeba server pro Lineage, případně pokud budeme vyvíjet vlastní hru na PC nebo mobil, ... samozřejmě to teď dost přehánim, jen tu pochopitelně je ta možnost sahnout dál, než jen do těchto třech systémů (fórum, bugtracker a hra).

Odpovědět
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Zpět na „Všeobecná diskuze“