Plnění objektů obsahem

Informace o vývoji databáze...
Avatar
Kattnienika
Správkyně fóra
Příspěvky: 97
Bydliště: Hostinné
Kontakty:

Plnění objektů obsahem

Příspěvek od Kattnienika » 13. listopad 2017 (10:16:29)

Ahoj,

Už si to úplně nepamatuji z Caty (a předpokládám, že na Legionu nebude ohromná změna v systému) tak se zeptám.

Chci si začít zpracovávat data z Wowheadu pro naplnění obsahu třeba u truhel. Na Wowheadu je % šance na drop včetně questových itemů.

Takže postup budu mít následující? Questové itemy dám dohromady do jedné skupiny (qroup_id), kde dohromady budou mít 100% (u questových itemů se tuším něco zadávalo jinak).

Ostatní itemy si rozdělím do skupin podle typu (food + drinks, zbraně, brnění, kamínky,...), kde mi součet všech těhle skupin má dát 100% šanci na drop (což znamená upravit % šanci na drop uvedenou na Wowheadu)?

Nebo jaký na to byl nejlepší způsob?

A zároveň uvažuji nad tím, jak by bylo ideální napojení na tabulky reference. Napadlo mě nejdříve udělat loot pro všechny objekty a pak postupovat metodou optimalizace. Tudíž si z loot_tabulky vyjet stejné hodnoty a následně je směřovat do tabulky reference. Či i zde by jste mi poradili lepší postup?
Za chybnou terminologii se omlouvám, přeci jen jsem jenom žena. :-)

Za překlepy se omlouvám, většinou píšu z "chytrého" telefonu. :-)

Avatar
medivho
Game Master
Příspěvky: 12
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Plnění objektů obsahem

Příspěvek od medivho » 13. listopad 2017 (11:00:15)

Uz si to taktiez velmi nepamatam, a ani nemam pristup do db, ze by som to mohol skontrolovat. Co sa vsak quest itemov tyka, tusim tam je stlpec ako "ChanceOrQuestChance" (edit) alebo nieco podobne, kde ked zadas znak minus a za tym id questu, bude item padat len ked je quest aktivny, netreba ho teda davat do specialnej skupiny a mozes mu dat drop sancu, aku potrebujes. Co sa tyka ostatku - pokial to je loot z dungeonu (low level), zvykla padat len jedna cast equipu, vsetky epic/rare itemy sa teda dali do jednej skupiny, a drop sanca sa ponechala na nule - kazdy item z groupy mal rovnaku drop sancu (pricom dropol vzdy len jeden). Drop sance v ramci skupiny vypisujes vtedy, ked tie itemy maju vyrazne rozdielnu drop sancu, pripadne ked nie vzdy musi item zo skupiny padnut (teda sucet drop sanci v ramci skupiny je mensi ako 100 - takto som riesil looty u bossov, ked obcas mal padnut jeden item, obcas dva - jedna group itemov sa naplnila do 100%, kdezto druha mala dokopy sancu len 50%).
Ale ano, pokial zistis, ze z raid bossa ma napriklad padnut jedna cast equipu, jeden gem a jedna zbran, potom je potrebne vsetky tieto itemy poskupinkovat a dat im rozlicne group_id
Zvysne itemy, ktore nemaju vysoku drop sancu (uncommon equip, jedlo, junk...), mozes bud dat do jednej velkej skupiny, alebo aj mimo - neviem, ci ma byt nejaky limit na to, kolko zelenych casti equipu moze padnut, napriklad. Pokial vsak viem, pre taketo "zbytocne" itemy boli vytvorene reference loot templates, takze ich pridanie konkretnemu npc/objektu zabralo len jeden riadok, namiesto vpisovania toho isteho lootu 50-krat.

Avatar
Kattnienika
Správkyně fóra
Příspěvky: 97
Bydliště: Hostinné
Kontakty:

Re: Plnění objektů obsahem

Příspěvek od Kattnienika » 13. listopad 2017 (11:55:37)

Konkrétně mi teď jde o obyčejnou truhlu, která není v dungu, ale různě po světě.

Jestli si to dobře pamatuji, tak aby z ní padla více než jedna věc najednou je nutné udělat více skupin. Jejichž součet by měl být tuším 100% aby z ní vždycky něco vypadlo? S tím, že questové itemy do celkové šance vůbec nepočítám?

Tím pádem vezmu itemy co jsou na Wowheadu (questové ne) a jejich šance upravím tak, aby jejich součet odpovídal 100%?
Za chybnou terminologii se omlouvám, přeci jen jsem jenom žena. :-)

Za překlepy se omlouvám, většinou píšu z "chytrého" telefonu. :-)

Avatar
medivho
Game Master
Příspěvky: 12
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Plnění objektů obsahem

Příspěvek od medivho » 13. listopad 2017 (12:19:35)

Pokiaľ chceš, aby vždy padla minimálne jedna vec, potom áno, je potrebné vytvoriť viacero skupín. Samozrejme záleží na tom, koľko itemov má padnúť, podľa toho môžeš itemy podeliť do skupín, najlepšie by asi bolo dať konkrétny príklad, pre lepšiu predstavu. Väčšinou však nebude potrebné nastaviť každému itemu osobitnú drop šancu, keďže ako som vravel, pokiaľ ponecháš všetkým itemom v skupine drop šancu 0, znamená to, že hra v podstate priradí každému itemu v rámci skupiny rovnakú šancu na drop (pretože väčšina tých drop šancí na wowheade je aj tak len orientačná, nie fixná). Pokiaľ by však v rámci jednej skupiny boli tri itemy, s drop šancami cca 50, 25 a 25, potom áno, v rámci skupiny je nutné nastaviť itemom tieto drop šance, tak aby sa ich súčet rovnal 100

Avatar
Kattnienika
Správkyně fóra
Příspěvky: 97
Bydliště: Hostinné
Kontakty:

Re: Plnění objektů obsahem

Příspěvek od Kattnienika » 13. listopad 2017 (12:24:41)

Jako příklad můžeme použít Battered Chest.

No, tu procentuální šanci chci ponechat, abychom se co nejvíce přiblížili tomu jak to mají na offiku.

Jde mi o to, jestli to udělat tak, že součet všech šancí (tedy všech itemů v truhle, byť v různých skupinách) udělat tak že výsledek bude 100%. Tedy rovnoměrně všechny navýšit.
Za chybnou terminologii se omlouvám, přeci jen jsem jenom žena. :-)

Za překlepy se omlouvám, většinou píšu z "chytrého" telefonu. :-)

Avatar
medivho
Game Master
Příspěvky: 12
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Plnění objektů obsahem

Příspěvek od medivho » 13. listopad 2017 (12:34:40)

Hmm, chápem. Zišlo by sa zistiť, ako Blizzard zamýšľal fungovanie týchto chestiek - či z tých noteworthy itemov má vždy padnúť jeden, alebo ich môže padnúť koľkokoľvek. Ich súčet dropov sa totiž nepribližuje k 100vke, dokonca ani k 50tke. Takže je viacero možností - buď ich všetky hodiť do jednej group a ponechať tieto šance, to však znamená, že väčšinou nepadne nič. Alebo by sa mohli ponechať bez skupiny, tu však môže nastať situácia, kde niekedy nepadne nič, inokedy aj tri itemy. Alebo sa môže spraviť to, čo navrhuješ (a to mi príde asi najrozumnejšie) - hodiť itemy do groupy, a jednotlivé šance sa vynásobia nejakým násobkom (povedzme, 2.4), tak, aby dohromady dávali drop šancu 100. Stálo by za to spraviť nejaký prieskum, či sa dá dohľadať info o tom, koľko itemov má padať z týchto outdoor chestiek, a podľa toho by sa systém prispôsobil, osobne si však myslím, že by nebolo zlé zoskupiť itemy do dvoch skupín - jedna skladajúca sa z kvietok a kameňov, druhá z jedál a potionov, z čoho obe skupiny by mali drop šancu 100, teda padli by vždy dva noteworthy itemy, a tie zvyšné "šedé" sa pokojne môžu nahádzať do skupiny, s takými drop šancami ako sú na wowheade, na nich aj tak nikomu nezáleží, je teda jedno, ako často padnú/nepadnú. Zdá sa mi, že práve pre tieto šedé časti equipu boli vytvorené reference loot templates, aby sa s tým nemuselo zápasiť pri každej jednej chestke

Avatar
Kattnienika
Správkyně fóra
Příspěvky: 97
Bydliště: Hostinné
Kontakty:

Re: Plnění objektů obsahem

Příspěvek od Kattnienika » 13. listopad 2017 (14:21:51)

Jde mi o to, aby ten loot byl trochu rozmanitý (nepadne jenom jedna věc), zároveň pokaždé něco padlo a nebyla z toho farma.

Navrhovala bych tedy variantu:

1. Skupina - Pití a jídlo
Součet itemů ve skupině bude 100% tedy pokaždé něco padne.

2. Skupina - Kameny a kytky
Jako v první skupině.

Další skupiny budou mít převzatou šanci na drop z Wowheadu, ale itemy budou mít povýšenou šanci na drop tak, aby jejich součet dal 100%.

3. Skupina - Šedé itemy
Zde bych navrhovala ještě rozdělení na dvě skupiny (zbraně, brnění).

4. Skupina - Zelené itemy
Zde padne pouze jeden item.

Další "barvy" itemů by se řídily stejně jako zelené itemy.

Souhlasíte? Pokud ano, bylo vy fajn kdybychom se tak řídili globálně. Sepíšu na to i jakési "pravidlo" pro tvorbu loot z truhly.

K té referenci. Ono není zrovna moc těhle truhel s rozdílným ID a stejným lootem. Takže se asi vydám cestou použití loot tabulky a následně optimalizací tabulky (tedy případným sjednocením do referenční tabulky). Osobně nemám problém v tom se postarat o truhly ve hře. Takže když budete někde potřebovat nějakou truhlu, stačí mi napsat. :-)
Za chybnou terminologii se omlouvám, přeci jen jsem jenom žena. :-)

Za překlepy se omlouvám, většinou píšu z "chytrého" telefonu. :-)

Avatar
medivho
Game Master
Příspěvky: 12
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Plnění objektů obsahem

Příspěvek od medivho » 13. listopad 2017 (16:02:16)

Znie to celkom fajn, akurát osobne by som nedával 100% šancu na drop rare/epic itemov, pokiaľ z wowheadu nebude jasne vidno, že majú mať relatívne veľkú drop šancu. V starších dungeonoch totiž tuším nastala aj taká situácia, že z boss lootu mohol dropnúť napríklad epic item (fialový), ale bol v jednej skupine s rare (modrými) vecami, záruka na epic tam teda nebola, takže by som to do istej miery bral individuálne, podľa prípadu. Taktiež neviem, či je potrebné rozdeľovať šedé itemy do skupiniek, jeden item by podľa mňa stačil. Ale inak sa mi to členenie zdá byť rozumné, určite je to lepšie, ako situácia na Cataclysme, kde väčšina outdoor chestiek nemala žiaden loot.

A k tým referenciam - pravda, veľmi som sa lootom z objektov nezapodieval, tie referencie sa asi skôr využívali u NPC, kde napríklad každá mobka v Cataclysm zóne mala nejakú malú šancu, že dropne časť equipu či niečo podobné, a vo väčšine prípadov bola drvivá časť lootu rovnaká, takže tam tie references dávali zmysel

Avatar
Kattnienika
Správkyně fóra
Příspěvky: 97
Bydliště: Hostinné
Kontakty:

Re: Plnění objektů obsahem

Příspěvek od Kattnienika » 13. listopad 2017 (16:27:25)

Právě, že od skupiny 3 (tedy šedé předměty) dále by nebyla 100% šance na jeden item, ale na všechny dohromady. Takže ti s určitou šancí padne třeba šedý item a k tomu klidně zelený. Při hodně velkém štěstí třeba l tomu i modrý. Nebo jenom šedý, ale pokaždé ti padne alespoň jedno z toho.
Za chybnou terminologii se omlouvám, přeci jen jsem jenom žena. :-)

Za překlepy se omlouvám, většinou píšu z "chytrého" telefonu. :-)

Avatar
medivho
Game Master
Příspěvky: 12
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Plnění objektů obsahem

Příspěvek od medivho » 13. listopad 2017 (16:38:08)

Aha tak to bolo myslené, pardon, zle som to pochopil :D áno, v tom prípade s tebou súhlasím, tento systém sa mi celkom pozdáva

Odpovědět
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Zpět na „Databáze“